Η φωτογραφία μου
Η κατανόηση της Ιατρικής επιστήμης - τέχνης σηματοδοτεί το ρόλο του Θεραπευτή τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Ο ρόλος της Φύσης και η απόλυτη συμμετοχή της στη βασική λειτουργία του οργανισμού δηλαδή το μεταβολισμό αναδεικνύει την εξέχουσα θέση της οξείδωσης, της αντιοξείδωσης και της μοριακής βιολογίας. Η Φύση και ο Θεραπευτής γίνονται ένα μέσα από την κατ' ελάχιστο κατανόηση της Ιατρικής.
Έλεγχος και μελέτη του μεταβολισμού του ανθρώπινου οργανισμού

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Το ρόδι: και συμβολίζει και προστατεύει την υγεία μας ...!


Ο Θεραπευτής

Σπάστε το ρόδι… να βρείτε την υγειά σας!

Η ροδιά είναι δένδρο διαδεδομένο τόσο στην ανατολική Ευρώπη όσο και στην Ασία. Ο καρπός του, λοιπόν, σχετίζεται με πλήθος δοξασιών και συμβολισμών στην Ελληνική αλλά και στην Ασιατική μυθολογία. Το ρόδι ήταν σύμβολο γονιμότητας και ευημερίας. Στην Αρχαία Ελλάδα κατά τα Θεσμοφόρια, γιορτές αφιερωμένες στη θεά Δήμητρα, οι γυναίκες έτρωγαν ρόδι για να είναι γόνιμες ενώ και η Ήρα, προστάτιδα του γάμου, κρατούσε ρόδι στο δεξί της χέρι.

Οι θεραπευτικές του ιδιότητες εξάλλου αναφέρονται τόσο από τον Όμηρο και τον Θεόφραστο όσο και από άλλους αρχαίους συγγραφείς και ιστορικούς.

Σήμερα, το ρόδι θεωρείται σύμβολο καλής τύχης αφού οι ζουμερές, τραγανές και κατακκόκινες ρώγες του συμβολίζουν τις χαρούμενες και ευλογημένες ημέρες του νέου έτους και το πλήθος τους, τα χρήματα που περιμένει ο ιδιοκτήτης να μπουν στο σπίτι τη νέα χρονιά.

Πέρα από τους συμβολισμούς, το ρόδι είναι εξαιρετικά ωφέλιμο φρούτο, από τα λίγα που καταναλώνονται μαζί με το κουκούτσι δίνοντάς μας την ευκαιρία να επωφεληθούμε πλήρως από την θρεπτική του αξία. Η γεύση του είναι γλυκιά και στιφή ή ξινή και προκαλεί θερμαντική δράση στον οργανισμό.

Τα 100 γρ. ροδιού μας δίνουν περίπου 73 θερμίδες προερχόμενες κατά κύριο λόγο από υδατάνθρακες (17 mgr) και λιγότερο από πρωτεΐνη (1 mgr) ενώ το λίπος είναι περίπου (0,3 mgr.) Αποτελείται κατά 81% από νερό και προσφέρει ικανοποιητικές ποσότητες καλίου (250 mgr) και χαμηλές νατρίου. Η αναλογία αυτή είναι πολύ σημαντική αφού υψηλές ποσότητες νατρίου σε συνδυασμό με χαμηλές καλίου σχετίζονται με αύξηση της αρτηριακής πίεσης και πρόκληση οιδημάτων στα άκρα.

Το ρόδι επίσης περιέχει ποσά σιδήρου, σεληνίου, καροτένιων και βιταμίνης C. Τα τρία τελευταία θρεπτικά συστατικά είναι πολύ σημαντικά, αφού παρέχουν στον οργανισμό αντιοξειδωτική προστασία απέναντι στις καταστρεπτικές ελεύθερες ρίζες, οι οποίες φαίνεται να ευθύνονται για πλήθος ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες, η γήρανση του δέρματος κ.α.

Ο χυμός του συνίσταται να καταναλώνεται κατά τη διάρκεια ή έπειτα από έντονη άσκηση αφού φαίνεται να συμβάλλει στη μείωση της καρδιακής επιβάρυνσης. Εξάλλου συμβάλλει στην πλήρωση των αποθεμάτων καλίου στον οργανισμό λειτουργώντας αποτρεπτικά για δυσάρεστες καταστάσεις όπως κράμπες ή σημαντική αύξηση της θερμοκρασίας του ασκούμενου.

Η συμβολή του μπορεί να είναι σημαντική και σε περιπτώσεις που, λόγω κρυολογήματος, παρουσιάζεται υψηλός πυρετός και βήχας αφού φαίνεται να βοηθάει στην μείωση των φαινομένων και στην καλυτέρευση της υγείας του ασθενούς λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε αντιοξειδωτικά.

Ο χυμός του μάλιστα μπορεί να γίνει θρεπτικότερος αν συνδυαστεί με χυμό σταφυλιού.

Δεν χρειάζεται λοιπόν να …σπάμε το ρόδι μόνο κάθε Πρωτοχρονιά. Αν και μάλλον αδικημένο σε σχέση με άλλα φρούτα μπορεί να καταναλωθεί ευχάριστα κάθε στιγμή.

Ίσως δεν είναι τυχαία τόσες χιλιάδες χρόνια σύμβολο καλής τύχης και γονιμότητας.

Πηγή: nutrimed.gr, dietup.gr, msn.com (Α. Παντελής)