Η σχέση της βιταμίνης D με ένα υγιές στόμα


Ο Θεραπευτής

Η σχέση της Βιταμίνης D με ένα υγιές στόμα

Η μητέρα σας ενώ μεγαλώνατε σας έλεγε ότι το γάλα και το τυρί, που είναι πλούσια σε ασβέστιο, θα σας κάνουν δυνατούς και ψηλούς.

Και ότι το φως του ήλιου, που βοηθά το σώμα σας να παράγει βιταμίνη D, η οποία με τη σειρά της βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου, θα σας κάνει ακόμα πιο ψηλούς και πιο δυνατούς. Η μητέρα σας λοιπόν είχε δίκιο!

Τι γίνεται όμως όταν δεν έχετε αρκετό ηλιακό φως για την ολοκλήρωση αυτής της τόσο σημαντικής διαδικασίας; Μπορείτε απλά να την ενισχύσετε με τη διατροφή σας: στην αγορά υπάρχουν γάλατα ενισχυμένα σε βιταμίνη D, τα αυγά καθώς και τα ψάρια (κυρίως ο σολομός, οι σαρδέλες και η ρέγγα). Αν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι ότι η διατροφή και το φως του ήλιου σας παρέχουν ότι χρειάζεστε υπάρχουν στο εμπόριο και συμπληρώματα βιταμίνης D. Μερικές ενδιαφέρουσες νέες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει τη σημασία της για την υγεία του σώματός σας, και ειδικά του στόματός σας.

Είναι λογικό ότι όταν μια βιταμίνη βοηθά στην ενίσχυση των οστών, βοηθά επίσης και στην ενίσχυση των δοντιών. Η βιταμίνη D διεγείρει την παραγωγή των φυσικών αντιβιοτικών-αντιμικροβιακών πεπτιδίων στα οποία τα βακτήρια και οι ιοί δεν παρουσιάζουν αντοχή. Ένας από τους λόγους της περιοδοντοπάθειας είναι και τα βακτήρια που αναπτύσονται στη στοματική κοιλότητα. Οπότε μια βιταμίνη που διεγείρει τα φυσικά αντιβιοτικά, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τον έλεγχο της.

Σε μία μελέτη, ασθενείς που έκαναν τακτικό καθαρισμό στον οδοντίατρο (αποτρύγωση, γυάλισμα) και καθημερινά πρόσεχαν τη στοματική τους υγειινή με το βούρτσισμα των δοντιών και τη χρήση οδοντικού νήματος, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα έλαβε συμπληρώματα βιταμίνης D και ασβεστίου, ενώ η δεύτερη ομάδα δεν έλαβε. Και οι δύο ομάδες επωφελήθηκαν από την τακτική φροντίδα, όμως η ομάδα που πήρε και το συμπλήρωμα της βιταμίνης D είχε καλύτερη περιοδοντική υγεία.

Για τους παραπάνω λόγους, βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας σας παρέχει αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D, και συμβουλευτείτε τον οδοντίατρό σας για τα οφέλη από τη λήψη συμπληρωμάτων στην καλύτερη δυνατή δοσολογία για σας.

Πηγές: msn, dietup (Φ. Καρβούνης)

Δημοφιλείς αναρτήσεις