Η φωτογραφία μου
Η κατανόηση της Ιατρικής επιστήμης - τέχνης σηματοδοτεί το ρόλο του Θεραπευτή τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Ο ρόλος της Φύσης και η απόλυτη συμμετοχή της στη βασική λειτουργία του οργανισμού δηλαδή το μεταβολισμό αναδεικνύει την εξέχουσα θέση της οξείδωσης, της αντιοξείδωσης και της μοριακής βιολογίας. Η Φύση και ο Θεραπευτής γίνονται ένα μέσα από την κατ' ελάχιστο κατανόηση της Ιατρικής.
Έλεγχος και μελέτη του μεταβολισμού του ανθρώπινου οργανισμού

Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2012

Η φύση καταπολεμά τη μελαγχολία που φέρνει ... ο χειμώνας...!


Ο Θεραπευτής

Καταπολεμήστε φυσικά τη μελαγχολία του χειμώνα ...!

Οι λαοί της Μεσογείου μπορεί παραδοσιακά να μην υποφέρουν όσο οι βορειότεροι από τη λεγόμενη «εποχιακή κατάθλιψη», αλλά και εδώ η μελαγχολία του χειμώνα είναι συχνός επισκέπτης. Χωρίς να είναι κάτι παθολογικό, οι ατέλειωτες συννεφιασμένες μέρες σε συνδυασμό με τους τέσσερεις τοίχους του γραφείου (ανεξάρτητα από οικονομικές ή άλλες κρίσεις) κάνουν τη διάθεσή μας απλώς … χάλια!

Εάν δεν υπάρχει κάποια ψυχολογική διαταραχή ή άλλο πρόβλημα, οι επιστήμονες έχουν αποφανθεί ότι η επιδείνωση της διάθεσής μας οφείλεται στον συννεφιασμένο καιρό, το κρύο και την έλλειψη ήλιου. Σε αυτή την περίπτωση, δεν χρειάζεται να καταφύγουμε στα φάρμακα, αλλά να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους να νικήσουμε τις ημέρες της σκοτεινιάς, της θλίψης, του άγχους και της αδυναμίας. Δυο από αυτούς είναι:

Βιταμίνη D

Πολύ συχνά η θλίψη που μας «δίνει» ραντεβού κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπως επίσης και τα αισθήματα απελπισίας που βαθαίνουν, οφείλονται απλώς σε έλλειψη βιταμίνης D, της βιταμίνης που ενεργοποιείται μόνο μέσω του ήλιου. Η βιταμίνη D αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, της λεγόμενης ορμόνης της χαράς και παίζει έναν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ντοπαμίνης, που επίσης βελτιώνει τη διάθεση. Εξαιρετικές πηγές αυτής της βιταμίνης είναι το μουρουνέλαιο, τα λιπαρά ψάρια, τα αυγά κ.α., αλλά για να ενεργοποιηθεί χρειάζεται η έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία (που στην Ελλάδα υπάρχει σε αφθονία) για λίγες ώρες την εβδομάδα. Ένα συμπλήρωμα διατροφής βιταμίνης D είναι επίσης μια καλή ιδέα.

Βαλσαμόχορτο

Το βαλσαμόχορτο (St. John’s Wort) έχει χρησιμοποιηθεί ως τονωτικό των νεύρων για αιώνες. Πρόσφατες ιατρικές έρευνες έχουν επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητά του κατά τους άγχους και της ήπιας κατάθλιψης. Λαμβάνεται σε διάφορες μορφές: αποξηραμένο το φυτό, τα άνθη ή τα φύλα του ή σε κάψουλες και ταμπλέτες. Αν και είναι ευεργετικό το βαλσαμόχορτο θα πρέπει να χρησιμοποιείται με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς έχει ιδιαίτερες αντενδείξεις: δεν θα πρέπει να λαμβάνεται σε συνδυασμό με αντικαταθλιπτικά χάπια, σε ορισμένους οργανισμούς μπορεί να φέρει εμετούς, να προκαλέσει φωτοευαισθησία (καλό είναι να λαμβάνεται τις βραδινές ώρες) και δεν συνίσταται σε καμιά περίπτωση σε εγκύους και θηλάζουσες.

Πηγές: bionews.gr